Kellele kuulub öö?
2024. aastal on ERMi valgusvihus elu öises linnas. Näitus „Kellele kuulub öö?” vaatleb, kuidas on inimesed kogenud Eesti linnaööd minevikus ja avab praegusaegse öö mitmekülgseid tähendusi. Näitus on avatud 17. veebruarist 2024 kuni 24. veebruarini 2025.
Programmide tellimine: hariduskeskus@erm.ee.Giidituur "Kellele kuulub öö?"
Sihtgrupp: gümnaasium, täiskasvanudEkskursiooni pikkus: 60 minutit
Hind: 40 eurot grupp, lisandub näituse pääse
Ringkäik näitusel koos giidiga.
Toimumiskoht: näitus "Kellele kuulub öö?"
Öölood
Sihtgrupp: 8.–12. klassKestvus: 90 minutit
Hind: 5 eurot/osaleja
Õhtujuttudes võib paljutki juhtuda! Mõned neist on üsna maised, teised ebamaisemat laadi, mõni sulatab südant, teine kisub pisarat, kolmas tarretab verd – öös on kõike! Muuseumitunniks oleme kokku korjanud eri aegadel öös juhtunu – puhtad faktid ja tõsilookillud. Ent nagu lugusid rääkides ja eriti edasi rääkides ikka juhtub – muutub üks või teine asjaolu – ja pigem ikka ägedama loo suunas. Rühmaliikmed valivad Fortuuna toel faktikillud ja žanrinimetuse ning loovad ise oma loo – taustaks näitus ja toeks fantaasia.
Pidu öös – kes, kus ja kuidas?
Sihtgrupp: 9.-12. klassKestvus: 90 minutit
Hind: 5 eurot/osaleja
Peod ja lõbutsemine on alati olnud linliku ööelu lahutamatud osad. Muuseumitunnis liigume näituse öistel linnatänavatel ja tutvume erinevate ajastute pidude ja pidustustega. Millistel puhkudel pidusid korraldati? Keda kutsuti? Mida toona seljas kanti? Mida hõrku söödi ja millega keelt kasteti? Otsime üheskoos nendele küsimustele vastuseid ning koostame plakatid pidudele, mis toimuvad aastatel 1450, 1932 ja 1976.
Olgu kord!
Sihtgrupp: 10.–12. klassKestvus: 90 minutit
Hind: 5 eurot/osaleja
Milleks meile reeglid?!
Öösel, mil paljud meist magavad, võib sündida muudki – inimesed pidutsevad, töötavad… või teevad sootuks midagi valgustkartvat. Läbi aegade on ööelu püütud käskude ja keeldude abil kontrolli all hoida. Muuseumitunnis “Olgu kord!” mängime läbi öiseid olukordi ning hindame neid eri ajastute seaduste vaatenurgast. Püüame mõista, miks on reeglid loodud ning kas need on ka meie meelest õigustatud.