-
... (Array, 21 elements)
-
body (Array, 16 elements)
-
#theme (String, 5 characters ) field
-
#weight (Integer) 0
-
#title (String, 4 characters ) Body
-
#access (Boolean) TRUE
-
#label_display (String, 6 characters ) hidden
-
#view_mode (String, 4 characters ) full
-
#language (String, 3 characters ) und
-
#field_name (String, 4 characters ) body
-
#field_type (String, 17 characters ) text_with_summary
-
#field_translatable (String, 1 characters ) 0
-
#entity_type (String, 4 characters ) node
-
#bundle (String, 10 characters ) exhibition
-
#object (Object) stdClass
-
vid (String, 5 characters ) 46906
-
uid (String, 5 characters ) 11198
-
title (String, 24 characters ) Marit Ilisoni "77 sitsi"
-
log (String, 0 characters )
-
status (String, 1 characters ) 1
-
comment (String, 1 characters ) 0
-
promote (String, 1 characters ) 0
-
sticky (String, 1 characters ) 0
-
vuuid (String, 36 characters ) 7952a518-28a1-464f-abb9-eceb381a2b1b
-
nid (String, 5 characters ) 46904
-
type (String, 10 characters ) exhibition
-
language (String, 2 characters ) et
-
created (String, 10 characters ) 1566557954
-
changed (String, 10 characters ) 1569834447
-
tnid (String, 1 characters ) 0
-
translate (String, 1 characters ) 0
-
uuid (String, 36 characters ) 64205bf6-61af-456a-b92d-edbf4e93c4f1
-
featured (String, 1 characters ) 0
-
revision_timestamp (String, 10 characters ) 1569834447
-
revision_uid (String, 5 characters ) 11198
-
base_featured (String, 1 characters ) 0
-
body (Array, 1 element)
-
und (Array, 1 element)
-
0 (Array, 5 elements)
-
value (String, 8419 characters ) <div class="rtejustify">Marit Ilisoni kontseptu...
-
<div class="rtejustify">Marit Ilisoni kontseptuaalne teos „77 sitsi” toob rambivalgusesse Kreenholmi tekstiilivabriku mustrid ja tõlgenduse nõukogude ajast tuttavatest sitskitlitest. Näitus on A-fuajees avatud 23. augustist kuni 29. septembrini 2019.<br /> <br /> Mahukas tervikteos äratab mälestusi kitlikandmisest ja trükikangastest ning ärgitab kõiki vaatajaid oma lugusid kirja panema. <br /> <br /> „77 sitsi” on mõtteline järg Ilisoni varasemale teosele „70 puuvillast kitlit” ning selle tarbeks töötas autor hoolikalt läbi Narva Muuseumi Kreenholmi mustrikogud, digiteerides neist 90 mustrit ning taastootes vaid iga kitli jagu uut trükikangast. Kreenholm oli oma peamiselt naistest koosneva 10 000 töötajaga Eesti tööstuskunsti lipulaev, mille hilissotsialistlik tootmisvõimsus vastas Nõukogude Liidu vajadustele ning mille mustriarhiivi on läbi aastakümnete jätnud ajastutruu jälje sajad Narva kunstnikud. Sitsikittel, nõukogude naise peamine töörõivas, oli argielu sümboliks, vastandudes oma romantilisuses Lääne-Euroopa ühevärvilisele tööunivormile.<br /> <br /> Suurteos valmis spetsiaalselt Liisa Kaljula kureeritud KUMU näituse jaoks „Sots art ja mood. Kontseptuaalsed rõivad Ida-Euroopast“. ERMis asub teos peasissekäigu juures <em>(A-sissepääsust sisenedes piletit näituse vaatamiseks ostma ei pea) </em>ja on avatud napilt üle kuu – kuni 29. septembrini.<br /> <br /> <em>Marit Ilison on multidistsiplinaarne kunstnik, disainer ja Kristjan Raua kunstipreemia laureaat, kelle ainulaadne, „sosistavaks luksuseks“ nimetatud lähenemine, mis põimib tema kultuurilise tausta ja isiklikud tunded ning keskkonnasäästliku disaini, on püüdnud pilke nii kodu- kui välismaal. Marit Ilison on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia (MA) ja täiendanud end mitmel pool Euroopas. Ta on tegelenud nii moe-, kostüümi-, lava- kui ka ruumikujundustega ning teinud kohaspetsiifilisi installatsioone. Eestis on kunstnik tähelepanu pälvinud projektidega “Magada tahaks/Longing For Sleep”, “70 puuvillast kitlit” ja etendusega “NO44: Fantastika” koostöös Mart Kangroga. 2014. aastal Vogue Talent’iks ja 2016. aastal Vogue edulooks tituleeritud Ilisoni loomingut on avaldanud teiste hulgas The New York Times, Vogue, Elle ja L’Officiel. Ilisoni looming on saadaval üle 30-s tipp-butiigis üle maailma.</em><br /> <br /> <strong>ERM küsis, Marit Ilison vastas:</strong> </div> <div class="rtejustify"><br /> <strong>Kuidas tekkis idee luua teos „77 sitsi“? </strong><strong>Kas loomeprotsessi käigus muutus esialgne idee/plaan palju?</strong><br /> Ma näen oma loomingut kui üht suurt pilve või puslet, mille erinevad osad on omavahel alati seotud ning põhinevad läbielatud või tajutud kogemustel. Mul on 2011. aastal loodud teos „70 puuvillast kitlit“ ning olin varem Eha Komissarovi kutsel tegelenud Kreenholmi arhiiviga, juhendades Eesti Kunstakadeemias eksperimentaalse vormiõpetuse kursust. Kui kuraator Liisa Kaljula kutsus mind osalema näitusel „Sots Art ja mood“, teadsin peaaegu kohe, milliseid elemente siduda soovin – „77 sitsi“ on vormiliselt järg „70-le puuvillasele kitlile“ ning Kreenholmi arhiivi pole säärases mahus varem avalikult käsitletud.<br /> Olen kontseptuaalse mõtlemisega, mis tähendab, et kogu sisuline idee ja vormi plaan on valmis enne teostama hakkamist. Oluline otsustuskoht alguses oli see, millised mustrid valida – kas kentsakad ja kurioossed, hästi ilusad või väga tuttavad. Otsustasin minna seda teed, et valin mustrid, mis oleksid värsked ka praeguses hetkes, nende sekka mõned põnevad kurioosumid, kõik on minu väga subjektiivne valik.<br /> <br /> <strong>Teose nimi „77 sitsi“ kõlab luuleliselt, millest selline valik?</strong><br /> Olen tohutu eesti keele fänn ning armastan meie keele tähenduslikku sügavust ja kõla. Vahel tulebki nimi minu juurde enne, kui teos ise kujuneb ning siinkohal oli oma osa sõna „sits“ kergel kõlalisel sarnasusel väljendiga „suits“ kodu või maja tähenduses. Mulle väga meeldib selle minimalistlik ja elus olemist sisaldav tähendus väljendis „külas on X suitsu“ ning koos seitsmekümne seitsmega kujuneski selle eeskujul pealkirjaks „77 sitsi“.<br /> <br /> <strong>Kuidas nägi välja teose valmimise protsess?</strong><br /> Mul oli algul hästi raske arhiiviga töötada ja väsisin ruttu, sest toonased mustrid on spetsiifilise värvigammaga – natuke murtud ja porised, värvikombinatsioonid rasked. Aga kui muutsin pilgu värskeks ja fokuseerisin end suunale leida tänapäevaselt lahedaid mustreid, muutus tunnetus ja aina raskem oli lõplikku valikut teha. Igal korral hüppasid välja uued ja uued lahedad näidised, nii sai kokku 90 mustrit 77-le kitlile.<br /> Valiku järel algas mustrite digitaliseerimine, mille juures aitasid mind kaks Pallase kunstikooli tekstiilitudengit. See oli meeletult ajamahukas töö, kuna kõikidest mustritest on alles vaid A4 lehe suurune näidis. Digitaliseerimine tähendas seda, et iga näidis tuli sisse skännida, kohendada, vahel arvutis mustrit juurde joonistada ja lõpuks tänapäevase kanga laiuses rapoori ehk mustri kordusesse laotada. Toonased kangad olid 90 sentimeetrit laiad, tänased 140–150 sentimeetrit. Seepärast ei pretendeeri mustrid ka totaalsele autentsusele, vaid digitaliseerimise kaudu on teosesse lisatud nüüdisaegne kiht, kus me alati ei tea, kuidas ekraanil nähtavad failid ja värvid digitrükitult puuvillase kanga peal lõpuks välja tulevad. Lisaks värvidele ja loomingulistele küsimustele tekkis ka mitmeid tehnoloogilisi küsimusi – näiteks kuidas suure mahuga failid praktikantide juurest minuni ja edasi trükkijateni toimetada. Pärast kangaste trükki algas kitlite juurdelõikus ja õmblemine – kitli baasiks on mudel minu varasematest kollektsioonidest, mille olen 1960. aastate töökitlist tuletanud. Paralleelselt tegelesin ka mustrite autorite ja päritoluaastate tuvastamisega.<br /> <br /> <strong>Mis oli Sinu jaoks selle teose loomise juures kõige üllatavam?</strong><br /> Kõige üllatavam oligi vast see, kuidas juurdelõikuses kangaid esimest korda lahti rullides ja mustreid nähes hakkasid kõik oma mälestusi rääkima! Siis tekkiski mul mõte need mälestused kokku korjata, sest sellise elemendi kaudu on meil võimalik ajulugu ja toonast eluolu vaadata hoopis teistsuguse kandi pealt. Minu endagi mälestus – umbes 3-aastasena vanaema süles hoburehal heina tegemine kõlab tänases kontekstis, sh kõiksugu turvanõuete plaanis, täiesti ebareaalselt, isegi võluvalt romantiliselt.<br /> <br /> <strong>Millised on Sinu suurimad lemmikud valitud mustrite seas?</strong><br /> Väga raske on valikut teha, kuid mõned lemmikud mul on, näiteks kittel nr 53 (muster aastast 1987) ja kittel nr 47 (mustriga aastast 1967), mis meenutab mulle väga, et muster on loodud kartulitrükis. Toonast ajastut ja poliitilist hetke arvestades on minu arvates väga huvitavad ja julged heleroosa muster Perestroika (nr 37), NSVL-i ja USA lippude segamuster (nr 64, aastast 1991) ning 1987. aastal loodud muster, mille kangafiileris oli kõrvuti esindatud kaks värvikombinatsiooni – üks lähedane Eesti lipuvärvile ja teine vene lipuvärvile (kitlid nr 66 ja 65).<br /> <br /> </div>
-
-
summary (String, 0 characters )
-
format (String, 9 characters ) full_html
-
safe_value (String, 8388 characters ) <div class="rtejustify">Marit Ilisoni kontseptu...
-
<div class="rtejustify">Marit Ilisoni kontseptuaalne teos „77 sitsi” toob rambivalgusesse Kreenholmi tekstiilivabriku mustrid ja tõlgenduse nõukogude ajast tuttavatest sitskitlitest. Näitus on A-fuajees avatud 23. augustist kuni 29. septembrini 2019.<br /> <br /> Mahukas tervikteos äratab mälestusi kitlikandmisest ja trükikangastest ning ärgitab kõiki vaatajaid oma lugusid kirja panema. <br /> <br /> „77 sitsi” on mõtteline järg Ilisoni varasemale teosele „70 puuvillast kitlit” ning selle tarbeks töötas autor hoolikalt läbi Narva Muuseumi Kreenholmi mustrikogud, digiteerides neist 90 mustrit ning taastootes vaid iga kitli jagu uut trükikangast. Kreenholm oli oma peamiselt naistest koosneva 10 000 töötajaga Eesti tööstuskunsti lipulaev, mille hilissotsialistlik tootmisvõimsus vastas Nõukogude Liidu vajadustele ning mille mustriarhiivi on läbi aastakümnete jätnud ajastutruu jälje sajad Narva kunstnikud. Sitsikittel, nõukogude naise peamine töörõivas, oli argielu sümboliks, vastandudes oma romantilisuses Lääne-Euroopa ühevärvilisele tööunivormile.<br /> <br /> Suurteos valmis spetsiaalselt Liisa Kaljula kureeritud KUMU näituse jaoks „Sots art ja mood. Kontseptuaalsed rõivad Ida-Euroopast“. ERMis asub teos peasissekäigu juures <em>(A-sissepääsust sisenedes piletit näituse vaatamiseks ostma ei pea) </em>ja on avatud napilt üle kuu – kuni 29. septembrini.<br /> <br /> <em>Marit Ilison on multidistsiplinaarne kunstnik, disainer ja Kristjan Raua kunstipreemia laureaat, kelle ainulaadne, „sosistavaks luksuseks“ nimetatud lähenemine, mis põimib tema kultuurilise tausta ja isiklikud tunded ning keskkonnasäästliku disaini, on püüdnud pilke nii kodu- kui välismaal. Marit Ilison on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia (MA) ja täiendanud end mitmel pool Euroopas. Ta on tegelenud nii moe-, kostüümi-, lava- kui ka ruumikujundustega ning teinud kohaspetsiifilisi installatsioone. Eestis on kunstnik tähelepanu pälvinud projektidega “Magada tahaks/Longing For Sleep”, “70 puuvillast kitlit” ja etendusega “NO44: Fantastika” koostöös Mart Kangroga. 2014. aastal Vogue Talent’iks ja 2016. aastal Vogue edulooks tituleeritud Ilisoni loomingut on avaldanud teiste hulgas The New York Times, Vogue, Elle ja L’Officiel. Ilisoni looming on saadaval üle 30-s tipp-butiigis üle maailma.</em><br /> <br /> <strong>ERM küsis, Marit Ilison vastas:</strong> </div> <div class="rtejustify"><br /> <strong>Kuidas tekkis idee luua teos „77 sitsi“? </strong><strong>Kas loomeprotsessi käigus muutus esialgne idee/plaan palju?</strong><br /> Ma näen oma loomingut kui üht suurt pilve või puslet, mille erinevad osad on omavahel alati seotud ning põhinevad läbielatud või tajutud kogemustel. Mul on 2011. aastal loodud teos „70 puuvillast kitlit“ ning olin varem Eha Komissarovi kutsel tegelenud Kreenholmi arhiiviga, juhendades Eesti Kunstakadeemias eksperimentaalse vormiõpetuse kursust. Kui kuraator Liisa Kaljula kutsus mind osalema näitusel „Sots Art ja mood“, teadsin peaaegu kohe, milliseid elemente siduda soovin – „77 sitsi“ on vormiliselt järg „70-le puuvillasele kitlile“ ning Kreenholmi arhiivi pole säärases mahus varem avalikult käsitletud.<br /> Olen kontseptuaalse mõtlemisega, mis tähendab, et kogu sisuline idee ja vormi plaan on valmis enne teostama hakkamist. Oluline otsustuskoht alguses oli see, millised mustrid valida – kas kentsakad ja kurioossed, hästi ilusad või väga tuttavad. Otsustasin minna seda teed, et valin mustrid, mis oleksid värsked ka praeguses hetkes, nende sekka mõned põnevad kurioosumid, kõik on minu väga subjektiivne valik.<br /> <br /> <strong>Teose nimi „77 sitsi“ kõlab luuleliselt, millest selline valik?</strong><br /> Olen tohutu eesti keele fänn ning armastan meie keele tähenduslikku sügavust ja kõla. Vahel tulebki nimi minu juurde enne, kui teos ise kujuneb ning siinkohal oli oma osa sõna „sits“ kergel kõlalisel sarnasusel väljendiga „suits“ kodu või maja tähenduses. Mulle väga meeldib selle minimalistlik ja elus olemist sisaldav tähendus väljendis „külas on X suitsu“ ning koos seitsmekümne seitsmega kujuneski selle eeskujul pealkirjaks „77 sitsi“.<br /> <br /> <strong>Kuidas nägi välja teose valmimise protsess?</strong><br /> Mul oli algul hästi raske arhiiviga töötada ja väsisin ruttu, sest toonased mustrid on spetsiifilise värvigammaga – natuke murtud ja porised, värvikombinatsioonid rasked. Aga kui muutsin pilgu värskeks ja fokuseerisin end suunale leida tänapäevaselt lahedaid mustreid, muutus tunnetus ja aina raskem oli lõplikku valikut teha. Igal korral hüppasid välja uued ja uued lahedad näidised, nii sai kokku 90 mustrit 77-le kitlile.<br /> Valiku järel algas mustrite digitaliseerimine, mille juures aitasid mind kaks Pallase kunstikooli tekstiilitudengit. See oli meeletult ajamahukas töö, kuna kõikidest mustritest on alles vaid A4 lehe suurune näidis. Digitaliseerimine tähendas seda, et iga näidis tuli sisse skännida, kohendada, vahel arvutis mustrit juurde joonistada ja lõpuks tänapäevase kanga laiuses rapoori ehk mustri kordusesse laotada. Toonased kangad olid 90 sentimeetrit laiad, tänased 140–150 sentimeetrit. Seepärast ei pretendeeri mustrid ka totaalsele autentsusele, vaid digitaliseerimise kaudu on teosesse lisatud nüüdisaegne kiht, kus me alati ei tea, kuidas ekraanil nähtavad failid ja värvid digitrükitult puuvillase kanga peal lõpuks välja tulevad. Lisaks värvidele ja loomingulistele küsimustele tekkis ka mitmeid tehnoloogilisi küsimusi – näiteks kuidas suure mahuga failid praktikantide juurest minuni ja edasi trükkijateni toimetada. Pärast kangaste trükki algas kitlite juurdelõikus ja õmblemine – kitli baasiks on mudel minu varasematest kollektsioonidest, mille olen 1960. aastate töökitlist tuletanud. Paralleelselt tegelesin ka mustrite autorite ja päritoluaastate tuvastamisega.<br /> <br /> <strong>Mis oli Sinu jaoks selle teose loomise juures kõige üllatavam?</strong><br /> Kõige üllatavam oligi vast see, kuidas juurdelõikuses kangaid esimest korda lahti rullides ja mustreid nähes hakkasid kõik oma mälestusi rääkima! Siis tekkiski mul mõte need mälestused kokku korjata, sest sellise elemendi kaudu on meil võimalik ajulugu ja toonast eluolu vaadata hoopis teistsuguse kandi pealt. Minu endagi mälestus – umbes 3-aastasena vanaema süles hoburehal heina tegemine kõlab tänases kontekstis, sh kõiksugu turvanõuete plaanis, täiesti ebareaalselt, isegi võluvalt romantiliselt.<br /> <br /> <strong>Millised on Sinu suurimad lemmikud valitud mustrite seas?</strong><br /> Väga raske on valikut teha, kuid mõned lemmikud mul on, näiteks kittel nr 53 (muster aastast 1987) ja kittel nr 47 (mustriga aastast 1967), mis meenutab mulle väga, et muster on loodud kartulitrükis. Toonast ajastut ja poliitilist hetke arvestades on minu arvates väga huvitavad ja julged heleroosa muster Perestroika (nr 37), NSVL-i ja USA lippude segamuster (nr 64, aastast 1991) ning 1987. aastal loodud muster, mille kangafiileris oli kõrvuti esindatud kaks värvikombinatsiooni – üks lähedane Eesti lipuvärvile ja teine vene lipuvärvile (kitlid nr 66 ja 65).<br /> <br /> </div>
-
-
safe_summary (String, 0 characters )
-
-
-
-
field_date (Array, 1 element)
-
field_image (Array, 1 element)
-
und (Array, 1 element)
-
0 (Array, 18 elements)
-
fid (String, 7 characters ) 1576621
-
uid (String, 5 characters ) 11198
-
filename (String, 41 characters ) sitsikitlid_ermis_foto_autor_arp_karm.jpg
-
uri (String, 52 characters ) public://sitsikitlid_ermis_foto_autor_arp_karm_...
-
public://sitsikitlid_ermis_foto_autor_arp_karm_1.jpg
-
-
filemime (String, 10 characters ) image/jpeg
-
filesize (String, 7 characters ) 5362861
-
status (String, 1 characters ) 1
-
timestamp (String, 10 characters ) 1566557954
-
type (String, 5 characters ) image
-
uuid (String, 36 characters ) 0bdacb04-c4a1-41f5-aedb-d5d8f653b4af
-
field_file_image_alt_text (Array, 0 elements)
-
field_file_image_title_text (Array, 0 elements)
-
rdf_mapping (Array, 0 elements)
-
title (String, 0 characters )
-
alt (String, 0 characters )
-
metadata (Array, 2 elements)
-
height (String, 4 characters ) 2425
-
width (String, 4 characters ) 5472
-
-
-
-
field_paragraphs (Array, 0 elements)
-
field_subtitle (Array, 1 element)
-
und (Array, 1 element)
-
0 (Array, 3 elements)
-
value (String, 68 characters ) Näitus on A-fuajees avatud 23. augustist kuni ...
-
Näitus on A-fuajees avatud 23. augustist kuni 29. septembrini 2019
-
-
format (NULL)
-
safe_value (String, 68 characters ) Näitus on A-fuajees avatud 23. augustist kuni ...
-
Näitus on A-fuajees avatud 23. augustist kuni 29. septembrini 2019
-
-
-
-
-
field_exhibition_category (Array, 1 element)
-
und (Array, 1 element)
-
0 (Array, 2 elements)
-
tid (String, 4 characters ) 1731
-
taxonomy_term (Object) stdClass
-
tid (String, 4 characters ) 1731
-
vid (String, 2 characters ) 11
-
name (String, 17 characters ) Külalisnäitused
-
description (String, 0 characters )
-
format (String, 10 characters ) clean_html
-
weight (String, 1 characters ) 5
-
uuid (String, 36 characters ) 9f64dfec-e13d-474b-adf4-d0a4eeb411f9
-
language (String, 3 characters ) und
-
i18n_tsid (String, 1 characters ) 0
-
vocabulary_machine_name (String, 19 characters ) exhibition_category
-
rdf_mapping (Array, 5 elements)
-
rdftype (Array, 1 element)
-
0 (String, 12 characters ) skos:Concept
-
-
name (Array, 1 element)
-
predicates (Array, 2 elements)
-
-
description (Array, 1 element)
-
predicates (Array, 1 element)
-
0 (String, 15 characters ) skos:definition
-
-
-
vid (Array, 2 elements)
-
predicates (Array, 1 element)
-
0 (String, 13 characters ) skos:inScheme
-
-
type (String, 3 characters ) rel
-
-
parent (Array, 2 elements)
-
predicates (Array, 1 element)
-
0 (String, 12 characters ) skos:broader
-
-
type (String, 3 characters ) rel
-
-
-
path (Array, 1 element)
-
pathauto (String, 1 characters ) 1
-
-
-
-
-
-
field_teaser_image (Array, 1 element)
-
und (Array, 1 element)
-
0 (Array, 18 elements)
-
fid (String, 7 characters ) 1576623
-
uid (String, 5 characters ) 11198
-
filename (String, 43 characters ) sitskitlid_ermis_foto_arp_karm_loigatud.jpg
-
uri (String, 52 characters ) public://sitskitlid_ermis_foto_arp_karm_loigatu...
-
public://sitskitlid_ermis_foto_arp_karm_loigatud.jpg
-
-
filemime (String, 10 characters ) image/jpeg
-
filesize (String, 6 characters ) 116294
-
status (String, 1 characters ) 1
-
timestamp (String, 10 characters ) 1566558241
-
type (String, 5 characters ) image
-
uuid (String, 36 characters ) b3e97047-49dd-4c44-9f1b-65530d268405
-
field_file_image_alt_text (Array, 0 elements)
-
field_file_image_title_text (Array, 0 elements)
-
rdf_mapping (Array, 0 elements)
-
title (String, 0 characters )
-
alt (String, 0 characters )
-
metadata (Array, 2 elements)
-
height (String, 3 characters ) 670
-
width (String, 3 characters ) 357
-
-
-
-
field_moodunud_naitus (Array, 1 element)
-
field_dont_show_ticket_link (Array, 1 element)
-
field_ticket_link_front (Array, 1 element)
-
rdf_mapping (Array, 9 elements)
-
rdftype (Array, 2 elements)
-
title (Array, 1 element)
-
predicates (Array, 1 element)
-
0 (String, 8 characters ) dc:title
-
-
-
created (Array, 3 elements)
-
predicates (Array, 2 elements)
-
datatype (String, 12 characters ) xsd:dateTime
-
callback (String, 12 characters ) date_iso8601 | (Callback) date_iso8601();
-
-
changed (Array, 3 elements)
-
predicates (Array, 1 element)
-
0 (String, 11 characters ) dc:modified
-
-
datatype (String, 12 characters ) xsd:dateTime
-
callback (String, 12 characters ) date_iso8601 | (Callback) date_iso8601();
-
-
body (Array, 1 element)
-
predicates (Array, 1 element)
-
0 (String, 15 characters ) content:encoded
-
-
-
uid (Array, 2 elements)
-
predicates (Array, 1 element)
-
0 (String, 16 characters ) sioc:has_creator
-
-
type (String, 3 characters ) rel
-
-
name (Array, 1 element)
-
predicates (Array, 1 element)
-
0 (String, 9 characters ) foaf:name
-
-
-
comment_count (Array, 2 elements)
-
predicates (Array, 1 element)
-
0 (String, 16 characters ) sioc:num_replies
-
-
datatype (String, 11 characters ) xsd:integer
-
-
last_activity (Array, 3 elements)
-
predicates (Array, 1 element)
-
0 (String, 23 characters ) sioc:last_activity_date
-
-
datatype (String, 12 characters ) xsd:dateTime
-
callback (String, 12 characters ) date_iso8601 | (Callback) date_iso8601();
-
-
-
path (Array, 1 element)
-
pathauto (String, 1 characters ) 1
-
-
name (String, 14 characters ) Liis.Ehrminger
-
picture (String, 1 characters ) 0
-
data (String, 250 characters ) a:7:{s:16:"ckeditor_default";s:1:"t";s:20:"cked...
-
a:7:{s:16:"ckeditor_default";s:1:"t";s:20:"ckeditor_show_toggle";s:1:"t";s:14:"ckeditor_width";s:4:"100%";s:13:"ckeditor_lang";s:2:"en";s:18:"ckeditor_auto_lang";s:1:"t";s:17:"mimemail_textonly";i:0;s:5:"block";a:1:{s:10:"menu_block";a:1:{i:2;i:1;}}}
-
-
entity_view_prepared (Boolean) TRUE
-
-
#items (Array, 1 element)
-
0 (Array, 5 elements)
-
value (String, 8419 characters ) <div class="rtejustify">Marit Ilisoni kontseptu...
-
<div class="rtejustify">Marit Ilisoni kontseptuaalne teos „77 sitsi” toob rambivalgusesse Kreenholmi tekstiilivabriku mustrid ja tõlgenduse nõukogude ajast tuttavatest sitskitlitest. Näitus on A-fuajees avatud 23. augustist kuni 29. septembrini 2019.<br /> <br /> Mahukas tervikteos äratab mälestusi kitlikandmisest ja trükikangastest ning ärgitab kõiki vaatajaid oma lugusid kirja panema. <br /> <br /> „77 sitsi” on mõtteline järg Ilisoni varasemale teosele „70 puuvillast kitlit” ning selle tarbeks töötas autor hoolikalt läbi Narva Muuseumi Kreenholmi mustrikogud, digiteerides neist 90 mustrit ning taastootes vaid iga kitli jagu uut trükikangast. Kreenholm oli oma peamiselt naistest koosneva 10 000 töötajaga Eesti tööstuskunsti lipulaev, mille hilissotsialistlik tootmisvõimsus vastas Nõukogude Liidu vajadustele ning mille mustriarhiivi on läbi aastakümnete jätnud ajastutruu jälje sajad Narva kunstnikud. Sitsikittel, nõukogude naise peamine töörõivas, oli argielu sümboliks, vastandudes oma romantilisuses Lääne-Euroopa ühevärvilisele tööunivormile.<br /> <br /> Suurteos valmis spetsiaalselt Liisa Kaljula kureeritud KUMU näituse jaoks „Sots art ja mood. Kontseptuaalsed rõivad Ida-Euroopast“. ERMis asub teos peasissekäigu juures <em>(A-sissepääsust sisenedes piletit näituse vaatamiseks ostma ei pea) </em>ja on avatud napilt üle kuu – kuni 29. septembrini.<br /> <br /> <em>Marit Ilison on multidistsiplinaarne kunstnik, disainer ja Kristjan Raua kunstipreemia laureaat, kelle ainulaadne, „sosistavaks luksuseks“ nimetatud lähenemine, mis põimib tema kultuurilise tausta ja isiklikud tunded ning keskkonnasäästliku disaini, on püüdnud pilke nii kodu- kui välismaal. Marit Ilison on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia (MA) ja täiendanud end mitmel pool Euroopas. Ta on tegelenud nii moe-, kostüümi-, lava- kui ka ruumikujundustega ning teinud kohaspetsiifilisi installatsioone. Eestis on kunstnik tähelepanu pälvinud projektidega “Magada tahaks/Longing For Sleep”, “70 puuvillast kitlit” ja etendusega “NO44: Fantastika” koostöös Mart Kangroga. 2014. aastal Vogue Talent’iks ja 2016. aastal Vogue edulooks tituleeritud Ilisoni loomingut on avaldanud teiste hulgas The New York Times, Vogue, Elle ja L’Officiel. Ilisoni looming on saadaval üle 30-s tipp-butiigis üle maailma.</em><br /> <br /> <strong>ERM küsis, Marit Ilison vastas:</strong> </div> <div class="rtejustify"><br /> <strong>Kuidas tekkis idee luua teos „77 sitsi“? </strong><strong>Kas loomeprotsessi käigus muutus esialgne idee/plaan palju?</strong><br /> Ma näen oma loomingut kui üht suurt pilve või puslet, mille erinevad osad on omavahel alati seotud ning põhinevad läbielatud või tajutud kogemustel. Mul on 2011. aastal loodud teos „70 puuvillast kitlit“ ning olin varem Eha Komissarovi kutsel tegelenud Kreenholmi arhiiviga, juhendades Eesti Kunstakadeemias eksperimentaalse vormiõpetuse kursust. Kui kuraator Liisa Kaljula kutsus mind osalema näitusel „Sots Art ja mood“, teadsin peaaegu kohe, milliseid elemente siduda soovin – „77 sitsi“ on vormiliselt järg „70-le puuvillasele kitlile“ ning Kreenholmi arhiivi pole säärases mahus varem avalikult käsitletud.<br /> Olen kontseptuaalse mõtlemisega, mis tähendab, et kogu sisuline idee ja vormi plaan on valmis enne teostama hakkamist. Oluline otsustuskoht alguses oli see, millised mustrid valida – kas kentsakad ja kurioossed, hästi ilusad või väga tuttavad. Otsustasin minna seda teed, et valin mustrid, mis oleksid värsked ka praeguses hetkes, nende sekka mõned põnevad kurioosumid, kõik on minu väga subjektiivne valik.<br /> <br /> <strong>Teose nimi „77 sitsi“ kõlab luuleliselt, millest selline valik?</strong><br /> Olen tohutu eesti keele fänn ning armastan meie keele tähenduslikku sügavust ja kõla. Vahel tulebki nimi minu juurde enne, kui teos ise kujuneb ning siinkohal oli oma osa sõna „sits“ kergel kõlalisel sarnasusel väljendiga „suits“ kodu või maja tähenduses. Mulle väga meeldib selle minimalistlik ja elus olemist sisaldav tähendus väljendis „külas on X suitsu“ ning koos seitsmekümne seitsmega kujuneski selle eeskujul pealkirjaks „77 sitsi“.<br /> <br /> <strong>Kuidas nägi välja teose valmimise protsess?</strong><br /> Mul oli algul hästi raske arhiiviga töötada ja väsisin ruttu, sest toonased mustrid on spetsiifilise värvigammaga – natuke murtud ja porised, värvikombinatsioonid rasked. Aga kui muutsin pilgu värskeks ja fokuseerisin end suunale leida tänapäevaselt lahedaid mustreid, muutus tunnetus ja aina raskem oli lõplikku valikut teha. Igal korral hüppasid välja uued ja uued lahedad näidised, nii sai kokku 90 mustrit 77-le kitlile.<br /> Valiku järel algas mustrite digitaliseerimine, mille juures aitasid mind kaks Pallase kunstikooli tekstiilitudengit. See oli meeletult ajamahukas töö, kuna kõikidest mustritest on alles vaid A4 lehe suurune näidis. Digitaliseerimine tähendas seda, et iga näidis tuli sisse skännida, kohendada, vahel arvutis mustrit juurde joonistada ja lõpuks tänapäevase kanga laiuses rapoori ehk mustri kordusesse laotada. Toonased kangad olid 90 sentimeetrit laiad, tänased 140–150 sentimeetrit. Seepärast ei pretendeeri mustrid ka totaalsele autentsusele, vaid digitaliseerimise kaudu on teosesse lisatud nüüdisaegne kiht, kus me alati ei tea, kuidas ekraanil nähtavad failid ja värvid digitrükitult puuvillase kanga peal lõpuks välja tulevad. Lisaks värvidele ja loomingulistele küsimustele tekkis ka mitmeid tehnoloogilisi küsimusi – näiteks kuidas suure mahuga failid praktikantide juurest minuni ja edasi trükkijateni toimetada. Pärast kangaste trükki algas kitlite juurdelõikus ja õmblemine – kitli baasiks on mudel minu varasematest kollektsioonidest, mille olen 1960. aastate töökitlist tuletanud. Paralleelselt tegelesin ka mustrite autorite ja päritoluaastate tuvastamisega.<br /> <br /> <strong>Mis oli Sinu jaoks selle teose loomise juures kõige üllatavam?</strong><br /> Kõige üllatavam oligi vast see, kuidas juurdelõikuses kangaid esimest korda lahti rullides ja mustreid nähes hakkasid kõik oma mälestusi rääkima! Siis tekkiski mul mõte need mälestused kokku korjata, sest sellise elemendi kaudu on meil võimalik ajulugu ja toonast eluolu vaadata hoopis teistsuguse kandi pealt. Minu endagi mälestus – umbes 3-aastasena vanaema süles hoburehal heina tegemine kõlab tänases kontekstis, sh kõiksugu turvanõuete plaanis, täiesti ebareaalselt, isegi võluvalt romantiliselt.<br /> <br /> <strong>Millised on Sinu suurimad lemmikud valitud mustrite seas?</strong><br /> Väga raske on valikut teha, kuid mõned lemmikud mul on, näiteks kittel nr 53 (muster aastast 1987) ja kittel nr 47 (mustriga aastast 1967), mis meenutab mulle väga, et muster on loodud kartulitrükis. Toonast ajastut ja poliitilist hetke arvestades on minu arvates väga huvitavad ja julged heleroosa muster Perestroika (nr 37), NSVL-i ja USA lippude segamuster (nr 64, aastast 1991) ning 1987. aastal loodud muster, mille kangafiileris oli kõrvuti esindatud kaks värvikombinatsiooni – üks lähedane Eesti lipuvärvile ja teine vene lipuvärvile (kitlid nr 66 ja 65).<br /> <br /> </div>
-
-
summary (String, 0 characters )
-
format (String, 9 characters ) full_html
-
safe_value (String, 8388 characters ) <div class="rtejustify">Marit Ilisoni kontseptu...
-
<div class="rtejustify">Marit Ilisoni kontseptuaalne teos „77 sitsi” toob rambivalgusesse Kreenholmi tekstiilivabriku mustrid ja tõlgenduse nõukogude ajast tuttavatest sitskitlitest. Näitus on A-fuajees avatud 23. augustist kuni 29. septembrini 2019.<br /> <br /> Mahukas tervikteos äratab mälestusi kitlikandmisest ja trükikangastest ning ärgitab kõiki vaatajaid oma lugusid kirja panema. <br /> <br /> „77 sitsi” on mõtteline järg Ilisoni varasemale teosele „70 puuvillast kitlit” ning selle tarbeks töötas autor hoolikalt läbi Narva Muuseumi Kreenholmi mustrikogud, digiteerides neist 90 mustrit ning taastootes vaid iga kitli jagu uut trükikangast. Kreenholm oli oma peamiselt naistest koosneva 10 000 töötajaga Eesti tööstuskunsti lipulaev, mille hilissotsialistlik tootmisvõimsus vastas Nõukogude Liidu vajadustele ning mille mustriarhiivi on läbi aastakümnete jätnud ajastutruu jälje sajad Narva kunstnikud. Sitsikittel, nõukogude naise peamine töörõivas, oli argielu sümboliks, vastandudes oma romantilisuses Lääne-Euroopa ühevärvilisele tööunivormile.<br /> <br /> Suurteos valmis spetsiaalselt Liisa Kaljula kureeritud KUMU näituse jaoks „Sots art ja mood. Kontseptuaalsed rõivad Ida-Euroopast“. ERMis asub teos peasissekäigu juures <em>(A-sissepääsust sisenedes piletit näituse vaatamiseks ostma ei pea) </em>ja on avatud napilt üle kuu – kuni 29. septembrini.<br /> <br /> <em>Marit Ilison on multidistsiplinaarne kunstnik, disainer ja Kristjan Raua kunstipreemia laureaat, kelle ainulaadne, „sosistavaks luksuseks“ nimetatud lähenemine, mis põimib tema kultuurilise tausta ja isiklikud tunded ning keskkonnasäästliku disaini, on püüdnud pilke nii kodu- kui välismaal. Marit Ilison on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia (MA) ja täiendanud end mitmel pool Euroopas. Ta on tegelenud nii moe-, kostüümi-, lava- kui ka ruumikujundustega ning teinud kohaspetsiifilisi installatsioone. Eestis on kunstnik tähelepanu pälvinud projektidega “Magada tahaks/Longing For Sleep”, “70 puuvillast kitlit” ja etendusega “NO44: Fantastika” koostöös Mart Kangroga. 2014. aastal Vogue Talent’iks ja 2016. aastal Vogue edulooks tituleeritud Ilisoni loomingut on avaldanud teiste hulgas The New York Times, Vogue, Elle ja L’Officiel. Ilisoni looming on saadaval üle 30-s tipp-butiigis üle maailma.</em><br /> <br /> <strong>ERM küsis, Marit Ilison vastas:</strong> </div> <div class="rtejustify"><br /> <strong>Kuidas tekkis idee luua teos „77 sitsi“? </strong><strong>Kas loomeprotsessi käigus muutus esialgne idee/plaan palju?</strong><br /> Ma näen oma loomingut kui üht suurt pilve või puslet, mille erinevad osad on omavahel alati seotud ning põhinevad läbielatud või tajutud kogemustel. Mul on 2011. aastal loodud teos „70 puuvillast kitlit“ ning olin varem Eha Komissarovi kutsel tegelenud Kreenholmi arhiiviga, juhendades Eesti Kunstakadeemias eksperimentaalse vormiõpetuse kursust. Kui kuraator Liisa Kaljula kutsus mind osalema näitusel „Sots Art ja mood“, teadsin peaaegu kohe, milliseid elemente siduda soovin – „77 sitsi“ on vormiliselt järg „70-le puuvillasele kitlile“ ning Kreenholmi arhiivi pole säärases mahus varem avalikult käsitletud.<br /> Olen kontseptuaalse mõtlemisega, mis tähendab, et kogu sisuline idee ja vormi plaan on valmis enne teostama hakkamist. Oluline otsustuskoht alguses oli see, millised mustrid valida – kas kentsakad ja kurioossed, hästi ilusad või väga tuttavad. Otsustasin minna seda teed, et valin mustrid, mis oleksid värsked ka praeguses hetkes, nende sekka mõned põnevad kurioosumid, kõik on minu väga subjektiivne valik.<br /> <br /> <strong>Teose nimi „77 sitsi“ kõlab luuleliselt, millest selline valik?</strong><br /> Olen tohutu eesti keele fänn ning armastan meie keele tähenduslikku sügavust ja kõla. Vahel tulebki nimi minu juurde enne, kui teos ise kujuneb ning siinkohal oli oma osa sõna „sits“ kergel kõlalisel sarnasusel väljendiga „suits“ kodu või maja tähenduses. Mulle väga meeldib selle minimalistlik ja elus olemist sisaldav tähendus väljendis „külas on X suitsu“ ning koos seitsmekümne seitsmega kujuneski selle eeskujul pealkirjaks „77 sitsi“.<br /> <br /> <strong>Kuidas nägi välja teose valmimise protsess?</strong><br /> Mul oli algul hästi raske arhiiviga töötada ja väsisin ruttu, sest toonased mustrid on spetsiifilise värvigammaga – natuke murtud ja porised, värvikombinatsioonid rasked. Aga kui muutsin pilgu värskeks ja fokuseerisin end suunale leida tänapäevaselt lahedaid mustreid, muutus tunnetus ja aina raskem oli lõplikku valikut teha. Igal korral hüppasid välja uued ja uued lahedad näidised, nii sai kokku 90 mustrit 77-le kitlile.<br /> Valiku järel algas mustrite digitaliseerimine, mille juures aitasid mind kaks Pallase kunstikooli tekstiilitudengit. See oli meeletult ajamahukas töö, kuna kõikidest mustritest on alles vaid A4 lehe suurune näidis. Digitaliseerimine tähendas seda, et iga näidis tuli sisse skännida, kohendada, vahel arvutis mustrit juurde joonistada ja lõpuks tänapäevase kanga laiuses rapoori ehk mustri kordusesse laotada. Toonased kangad olid 90 sentimeetrit laiad, tänased 140–150 sentimeetrit. Seepärast ei pretendeeri mustrid ka totaalsele autentsusele, vaid digitaliseerimise kaudu on teosesse lisatud nüüdisaegne kiht, kus me alati ei tea, kuidas ekraanil nähtavad failid ja värvid digitrükitult puuvillase kanga peal lõpuks välja tulevad. Lisaks värvidele ja loomingulistele küsimustele tekkis ka mitmeid tehnoloogilisi küsimusi – näiteks kuidas suure mahuga failid praktikantide juurest minuni ja edasi trükkijateni toimetada. Pärast kangaste trükki algas kitlite juurdelõikus ja õmblemine – kitli baasiks on mudel minu varasematest kollektsioonidest, mille olen 1960. aastate töökitlist tuletanud. Paralleelselt tegelesin ka mustrite autorite ja päritoluaastate tuvastamisega.<br /> <br /> <strong>Mis oli Sinu jaoks selle teose loomise juures kõige üllatavam?</strong><br /> Kõige üllatavam oligi vast see, kuidas juurdelõikuses kangaid esimest korda lahti rullides ja mustreid nähes hakkasid kõik oma mälestusi rääkima! Siis tekkiski mul mõte need mälestused kokku korjata, sest sellise elemendi kaudu on meil võimalik ajulugu ja toonast eluolu vaadata hoopis teistsuguse kandi pealt. Minu endagi mälestus – umbes 3-aastasena vanaema süles hoburehal heina tegemine kõlab tänases kontekstis, sh kõiksugu turvanõuete plaanis, täiesti ebareaalselt, isegi võluvalt romantiliselt.<br /> <br /> <strong>Millised on Sinu suurimad lemmikud valitud mustrite seas?</strong><br /> Väga raske on valikut teha, kuid mõned lemmikud mul on, näiteks kittel nr 53 (muster aastast 1987) ja kittel nr 47 (mustriga aastast 1967), mis meenutab mulle väga, et muster on loodud kartulitrükis. Toonast ajastut ja poliitilist hetke arvestades on minu arvates väga huvitavad ja julged heleroosa muster Perestroika (nr 37), NSVL-i ja USA lippude segamuster (nr 64, aastast 1991) ning 1987. aastal loodud muster, mille kangafiileris oli kõrvuti esindatud kaks värvikombinatsiooni – üks lähedane Eesti lipuvärvile ja teine vene lipuvärvile (kitlid nr 66 ja 65).<br /> <br /> </div>
-
-
safe_summary (String, 0 characters )
-
-
-
#formatter (String, 12 characters ) text_default
-
0 (Array, 1 element)
-
#markup (String, 8388 characters ) <div class="rtejustify">Marit Ilisoni kontseptu...
-
<div class="rtejustify">Marit Ilisoni kontseptuaalne teos „77 sitsi” toob rambivalgusesse Kreenholmi tekstiilivabriku mustrid ja tõlgenduse nõukogude ajast tuttavatest sitskitlitest. Näitus on A-fuajees avatud 23. augustist kuni 29. septembrini 2019.<br /> <br /> Mahukas tervikteos äratab mälestusi kitlikandmisest ja trükikangastest ning ärgitab kõiki vaatajaid oma lugusid kirja panema. <br /> <br /> „77 sitsi” on mõtteline järg Ilisoni varasemale teosele „70 puuvillast kitlit” ning selle tarbeks töötas autor hoolikalt läbi Narva Muuseumi Kreenholmi mustrikogud, digiteerides neist 90 mustrit ning taastootes vaid iga kitli jagu uut trükikangast. Kreenholm oli oma peamiselt naistest koosneva 10 000 töötajaga Eesti tööstuskunsti lipulaev, mille hilissotsialistlik tootmisvõimsus vastas Nõukogude Liidu vajadustele ning mille mustriarhiivi on läbi aastakümnete jätnud ajastutruu jälje sajad Narva kunstnikud. Sitsikittel, nõukogude naise peamine töörõivas, oli argielu sümboliks, vastandudes oma romantilisuses Lääne-Euroopa ühevärvilisele tööunivormile.<br /> <br /> Suurteos valmis spetsiaalselt Liisa Kaljula kureeritud KUMU näituse jaoks „Sots art ja mood. Kontseptuaalsed rõivad Ida-Euroopast“. ERMis asub teos peasissekäigu juures <em>(A-sissepääsust sisenedes piletit näituse vaatamiseks ostma ei pea) </em>ja on avatud napilt üle kuu – kuni 29. septembrini.<br /> <br /> <em>Marit Ilison on multidistsiplinaarne kunstnik, disainer ja Kristjan Raua kunstipreemia laureaat, kelle ainulaadne, „sosistavaks luksuseks“ nimetatud lähenemine, mis põimib tema kultuurilise tausta ja isiklikud tunded ning keskkonnasäästliku disaini, on püüdnud pilke nii kodu- kui välismaal. Marit Ilison on lõpetanud Eesti Kunstiakadeemia (MA) ja täiendanud end mitmel pool Euroopas. Ta on tegelenud nii moe-, kostüümi-, lava- kui ka ruumikujundustega ning teinud kohaspetsiifilisi installatsioone. Eestis on kunstnik tähelepanu pälvinud projektidega “Magada tahaks/Longing For Sleep”, “70 puuvillast kitlit” ja etendusega “NO44: Fantastika” koostöös Mart Kangroga. 2014. aastal Vogue Talent’iks ja 2016. aastal Vogue edulooks tituleeritud Ilisoni loomingut on avaldanud teiste hulgas The New York Times, Vogue, Elle ja L’Officiel. Ilisoni looming on saadaval üle 30-s tipp-butiigis üle maailma.</em><br /> <br /> <strong>ERM küsis, Marit Ilison vastas:</strong> </div> <div class="rtejustify"><br /> <strong>Kuidas tekkis idee luua teos „77 sitsi“? </strong><strong>Kas loomeprotsessi käigus muutus esialgne idee/plaan palju?</strong><br /> Ma näen oma loomingut kui üht suurt pilve või puslet, mille erinevad osad on omavahel alati seotud ning põhinevad läbielatud või tajutud kogemustel. Mul on 2011. aastal loodud teos „70 puuvillast kitlit“ ning olin varem Eha Komissarovi kutsel tegelenud Kreenholmi arhiiviga, juhendades Eesti Kunstakadeemias eksperimentaalse vormiõpetuse kursust. Kui kuraator Liisa Kaljula kutsus mind osalema näitusel „Sots Art ja mood“, teadsin peaaegu kohe, milliseid elemente siduda soovin – „77 sitsi“ on vormiliselt järg „70-le puuvillasele kitlile“ ning Kreenholmi arhiivi pole säärases mahus varem avalikult käsitletud.<br /> Olen kontseptuaalse mõtlemisega, mis tähendab, et kogu sisuline idee ja vormi plaan on valmis enne teostama hakkamist. Oluline otsustuskoht alguses oli see, millised mustrid valida – kas kentsakad ja kurioossed, hästi ilusad või väga tuttavad. Otsustasin minna seda teed, et valin mustrid, mis oleksid värsked ka praeguses hetkes, nende sekka mõned põnevad kurioosumid, kõik on minu väga subjektiivne valik.<br /> <br /> <strong>Teose nimi „77 sitsi“ kõlab luuleliselt, millest selline valik?</strong><br /> Olen tohutu eesti keele fänn ning armastan meie keele tähenduslikku sügavust ja kõla. Vahel tulebki nimi minu juurde enne, kui teos ise kujuneb ning siinkohal oli oma osa sõna „sits“ kergel kõlalisel sarnasusel väljendiga „suits“ kodu või maja tähenduses. Mulle väga meeldib selle minimalistlik ja elus olemist sisaldav tähendus väljendis „külas on X suitsu“ ning koos seitsmekümne seitsmega kujuneski selle eeskujul pealkirjaks „77 sitsi“.<br /> <br /> <strong>Kuidas nägi välja teose valmimise protsess?</strong><br /> Mul oli algul hästi raske arhiiviga töötada ja väsisin ruttu, sest toonased mustrid on spetsiifilise värvigammaga – natuke murtud ja porised, värvikombinatsioonid rasked. Aga kui muutsin pilgu värskeks ja fokuseerisin end suunale leida tänapäevaselt lahedaid mustreid, muutus tunnetus ja aina raskem oli lõplikku valikut teha. Igal korral hüppasid välja uued ja uued lahedad näidised, nii sai kokku 90 mustrit 77-le kitlile.<br /> Valiku järel algas mustrite digitaliseerimine, mille juures aitasid mind kaks Pallase kunstikooli tekstiilitudengit. See oli meeletult ajamahukas töö, kuna kõikidest mustritest on alles vaid A4 lehe suurune näidis. Digitaliseerimine tähendas seda, et iga näidis tuli sisse skännida, kohendada, vahel arvutis mustrit juurde joonistada ja lõpuks tänapäevase kanga laiuses rapoori ehk mustri kordusesse laotada. Toonased kangad olid 90 sentimeetrit laiad, tänased 140–150 sentimeetrit. Seepärast ei pretendeeri mustrid ka totaalsele autentsusele, vaid digitaliseerimise kaudu on teosesse lisatud nüüdisaegne kiht, kus me alati ei tea, kuidas ekraanil nähtavad failid ja värvid digitrükitult puuvillase kanga peal lõpuks välja tulevad. Lisaks värvidele ja loomingulistele küsimustele tekkis ka mitmeid tehnoloogilisi küsimusi – näiteks kuidas suure mahuga failid praktikantide juurest minuni ja edasi trükkijateni toimetada. Pärast kangaste trükki algas kitlite juurdelõikus ja õmblemine – kitli baasiks on mudel minu varasematest kollektsioonidest, mille olen 1960. aastate töökitlist tuletanud. Paralleelselt tegelesin ka mustrite autorite ja päritoluaastate tuvastamisega.<br /> <br /> <strong>Mis oli Sinu jaoks selle teose loomise juures kõige üllatavam?</strong><br /> Kõige üllatavam oligi vast see, kuidas juurdelõikuses kangaid esimest korda lahti rullides ja mustreid nähes hakkasid kõik oma mälestusi rääkima! Siis tekkiski mul mõte need mälestused kokku korjata, sest sellise elemendi kaudu on meil võimalik ajulugu ja toonast eluolu vaadata hoopis teistsuguse kandi pealt. Minu endagi mälestus – umbes 3-aastasena vanaema süles hoburehal heina tegemine kõlab tänases kontekstis, sh kõiksugu turvanõuete plaanis, täiesti ebareaalselt, isegi võluvalt romantiliselt.<br /> <br /> <strong>Millised on Sinu suurimad lemmikud valitud mustrite seas?</strong><br /> Väga raske on valikut teha, kuid mõned lemmikud mul on, näiteks kittel nr 53 (muster aastast 1987) ja kittel nr 47 (mustriga aastast 1967), mis meenutab mulle väga, et muster on loodud kartulitrükis. Toonast ajastut ja poliitilist hetke arvestades on minu arvates väga huvitavad ja julged heleroosa muster Perestroika (nr 37), NSVL-i ja USA lippude segamuster (nr 64, aastast 1991) ning 1987. aastal loodud muster, mille kangafiileris oli kõrvuti esindatud kaks värvikombinatsiooni – üks lähedane Eesti lipuvärvile ja teine vene lipuvärvile (kitlid nr 66 ja 65).<br /> <br /> </div>
-
-
-
-
field_date (Array, 16 elements)
-
#theme (String, 5 characters ) field
-
#weight (Integer) 1
-
#title (String, 4 characters ) Date | (Callback) Date();
-
#access (Boolean) TRUE
-
#label_display (String, 5 characters ) above
-
#view_mode (String, 4 characters ) full
-
#language (String, 3 characters ) und
-
#field_name (String, 10 characters ) field_date
-
#field_type (String, 8 characters ) datetime
-
#field_translatable (String, 1 characters ) 0
-
#entity_type (String, 4 characters ) node
-
#bundle (String, 10 characters ) exhibition
-
#object (Object) stdClass
-
∞ (Recursion)
-
-
#items (Array, 1 element)
-
0 (Array, 4 elements)
-
value (String, 19 characters ) 2019-08-23 14:00:00
-
timezone (String, 14 characters ) Europe/Tallinn
-
timezone_db (String, 14 characters ) Europe/Tallinn
-
date_type (String, 8 characters ) datetime
-
-
-
#formatter (String, 12 characters ) date_default
-
0 (Array, 1 element)
-
#markup (String, 30 characters ) Reede, August 23, 2019 - 14:00
-
-
-
field_image (Array, 16 elements)
-
#theme (String, 5 characters ) field
-
#weight (Integer) 2
-
#title (String, 5 characters ) Image
-
#access (Boolean) TRUE
-
#label_display (String, 5 characters ) above
-
#view_mode (String, 4 characters ) full
-
#language (String, 3 characters ) und
-
#field_name (String, 11 characters ) field_image
-
#field_type (String, 5 characters ) image
-
#field_translatable (String, 1 characters ) 0
-
#entity_type (String, 4 characters ) node
-
#bundle (String, 10 characters ) exhibition
-
#object (Object) stdClass
-
∞ (Recursion)
-
-
#items (Array, 1 element)
-
0 (Array, 18 elements)
-
fid (String, 7 characters ) 1576621
-
uid (String, 5 characters ) 11198
-
filename (String, 41 characters ) sitsikitlid_ermis_foto_autor_arp_karm.jpg
-
uri (String, 52 characters ) public://sitsikitlid_ermis_foto_autor_arp_karm_...
-
public://sitsikitlid_ermis_foto_autor_arp_karm_1.jpg
-
-
filemime (String, 10 characters ) image/jpeg
-
filesize (String, 7 characters ) 5362861
-
status (String, 1 characters ) 1
-
timestamp (String, 10 characters ) 1566557954
-
type (String, 5 characters ) image
-
uuid (String, 36 characters ) 0bdacb04-c4a1-41f5-aedb-d5d8f653b4af
-
field_file_image_alt_text (Array, 0 elements)
-
field_file_image_title_text (Array, 0 elements)
-
rdf_mapping (Array, 0 elements)
-
title (String, 0 characters )
-
alt (String, 0 characters )
-
metadata (Array, 2 elements)
-
height (String, 4 characters ) 2425
-
width (String, 4 characters ) 5472
-
-
-
#formatter (String, 5 characters ) image
-
0 (Array, 4 elements)
-
#theme (String, 15 characters ) image_formatter
-
#item (Array, 18 elements)
-
fid (String, 7 characters ) 1576621
-
uid (String, 5 characters ) 11198
-
filename (String, 41 characters ) sitsikitlid_ermis_foto_autor_arp_karm.jpg
-
uri (String, 52 characters ) public://sitsikitlid_ermis_foto_autor_arp_karm_...
-
public://sitsikitlid_ermis_foto_autor_arp_karm_1.jpg
-
-
filemime (String, 10 characters ) image/jpeg
-
filesize (String, 7 characters ) 5362861
-
status (String, 1 characters ) 1
-
timestamp (String, 10 characters ) 1566557954
-
type (String, 5 characters ) image
-
uuid (String, 36 characters ) 0bdacb04-c4a1-41f5-aedb-d5d8f653b4af
-
field_file_image_alt_text (Array, 0 elements)
-
field_file_image_title_text (Array, 0 elements)
-
rdf_mapping (Array, 0 elements)
-
title (String, 0 characters )
-
alt (String, 0 characters )
-
metadata (Array, 2 elements)
-
height (String, 4 characters ) 2425
-
width (String, 4 characters ) 5472
-
-
#image_style (String, 0 characters )
-
#path (String, 0 characters )
-
-
-
field_subtitle (Array, 16 elements)
-
#theme (String, 5 characters ) field
-
#weight (Integer) 4
-
#title (String, 8 characters ) Subtitle
-
#access (Boolean) TRUE
-
#label_display (String, 5 characters ) above
-
#view_mode (String, 4 characters ) full
-
#language (String, 3 characters ) und
-
#field_name (String, 14 characters ) field_subtitle
-
#field_type (String, 4 characters ) text
-
#field_translatable (String, 1 characters ) 0
-
#entity_type (String, 4 characters ) node
-
#bundle (String, 10 characters ) exhibition
-
#object (Object) stdClass
-
∞ (Recursion)
-
-
#items (Array, 1 element)
-
0 (Array, 3 elements)
-
value (String, 68 characters ) Näitus on A-fuajees avatud 23. augustist kuni ...
-
Näitus on A-fuajees avatud 23. augustist kuni 29. septembrini 2019
-
-
format (NULL)
-
safe_value (String, 68 characters ) Näitus on A-fuajees avatud 23. augustist kuni ...
-
Näitus on A-fuajees avatud 23. augustist kuni 29. septembrini 2019
-
-
-
-
#formatter (String, 12 characters ) text_default
-
0 (Array, 1 element)
-
#markup (String, 68 characters ) Näitus on A-fuajees avatud 23. augustist kuni ...
-
Näitus on A-fuajees avatud 23. augustist kuni 29. septembrini 2019
-
-
-
-
field_exhibition_category (Array, 16 elements)
-
#theme (String, 5 characters ) field
-
#weight (Integer) 5
-
#title (String, 19 characters ) Exhibition category
-
#access (Boolean) TRUE
-
#label_display (String, 5 characters ) above
-
#view_mode (String, 4 characters ) full
-
#language (String, 3 characters ) und
-
#field_name (String, 25 characters ) field_exhibition_category
-
#field_type (String, 23 characters ) taxonomy_term_reference
-
#field_translatable (String, 1 characters ) 0
-
#entity_type (String, 4 characters ) node
-
#bundle (String, 10 characters ) exhibition
-
#object (Object) stdClass
-
∞ (Recursion)
-
-
#items (Array, 1 element)
-
0 (Array, 2 elements)
-
tid (String, 4 characters ) 1731
-
taxonomy_term (Object) stdClass
-
∞ (Recursion)
-
-
-
-
#formatter (String, 33 characters ) i18n_taxonomy_term_reference_link
-
0 (Array, 4 elements)
-
#type (String, 4 characters ) link | (Callback) link();
-
#title (String, 17 characters ) Külalisnäitused
-
#href (String, 18 characters ) taxonomy/term/1731
-
#options (Array, 3 elements)
-
entity_type (String, 13 characters ) taxonomy_term
-
entity (Object) stdClass
-
∞ (Recursion)
-
-
attributes (Array, 2 elements)
-
-
-
-
field_teaser_image (Array, 16 elements)
-
#theme (String, 5 characters ) field
-
#weight (Integer) 6
-
#title (String, 12 characters ) Teaser image
-
#access (Boolean) TRUE
-
#label_display (String, 5 characters ) above
-
#view_mode (String, 4 characters ) full
-
#language (String, 3 characters ) und
-
#field_name (String, 18 characters ) field_teaser_image
-
#field_type (String, 5 characters ) image
-
#field_translatable (String, 1 characters ) 0
-
#entity_type (String, 4 characters ) node
-
#bundle (String, 10 characters ) exhibition
-
#object (Object) stdClass
-
∞ (Recursion)
-
-
#items (Array, 1 element)
-
0 (Array, 18 elements)
-
fid (String, 7 characters ) 1576623
-
uid (String, 5 characters ) 11198
-
filename (String, 43 characters ) sitskitlid_ermis_foto_arp_karm_loigatud.jpg
-
uri (String, 52 characters ) public://sitskitlid_ermis_foto_arp_karm_loigatu...
-
public://sitskitlid_ermis_foto_arp_karm_loigatud.jpg
-
-
filemime (String, 10 characters ) image/jpeg
-
filesize (String, 6 characters ) 116294
-
status (String, 1 characters ) 1
-
timestamp (String, 10 characters ) 1566558241
-
type (String, 5 characters ) image
-
uuid (String, 36 characters ) b3e97047-49dd-4c44-9f1b-65530d268405
-
field_file_image_alt_text (Array, 0 elements)
-
field_file_image_title_text (Array, 0 elements)
-
rdf_mapping (Array, 0 elements)
-
title (String, 0 characters )
-
alt (String, 0 characters )
-
metadata (Array, 2 elements)
-
height (String, 3 characters ) 670
-
width (String, 3 characters ) 357
-
-
-
#formatter (String, 5 characters ) image
-
0 (Array, 4 elements)
-
#theme (String, 15 characters ) image_formatter
-
#item (Array, 18 elements)
-
fid (String, 7 characters ) 1576623
-
uid (String, 5 characters ) 11198
-
filename (String, 43 characters ) sitskitlid_ermis_foto_arp_karm_loigatud.jpg
-
uri (String, 52 characters ) public://sitskitlid_ermis_foto_arp_karm_loigatu...
-
public://sitskitlid_ermis_foto_arp_karm_loigatud.jpg
-
-
filemime (String, 10 characters ) image/jpeg
-
filesize (String, 6 characters ) 116294
-
status (String, 1 characters ) 1
-
timestamp (String, 10 characters ) 1566558241
-
type (String, 5 characters ) image
-
uuid (String, 36 characters ) b3e97047-49dd-4c44-9f1b-65530d268405
-
field_file_image_alt_text (Array, 0 elements)
-
field_file_image_title_text (Array, 0 elements)
-
rdf_mapping (Array, 0 elements)
-
title (String, 0 characters )
-
alt (String, 0 characters )
-
metadata (Array, 2 elements)
-
height (String, 3 characters ) 670
-
width (String, 3 characters ) 357
-
-
#image_style (String, 0 characters )
-
#path (String, 0 characters )
-
-
-
field_moodunud_naitus (Array, 16 elements)
-
#theme (String, 5 characters ) field
-
#weight (Integer) 7
-
#title (String, 16 characters ) moodunud näitus
-
#access (Boolean) TRUE
-
#label_display (String, 5 characters ) above
-
#view_mode (String, 4 characters ) full
-
#language (String, 3 characters ) und
-
#field_name (String, 21 characters ) field_moodunud_naitus
-
#field_type (String, 12 characters ) list_boolean
-
#field_translatable (String, 1 characters ) 0
-
#entity_type (String, 4 characters ) node
-
#bundle (String, 10 characters ) exhibition
-
#object (Object) stdClass
-
∞ (Recursion)
-
-
#items (Array, 1 element)
-
#formatter (String, 12 characters ) list_default
-
0 (Array, 1 element)
-
#markup (String, 18 characters ) Möödunud näitus
-
-
-
field_dont_show_ticket_link (Array, 16 elements)
-
#theme (String, 5 characters ) field
-
#weight (Integer) 8
-
#title (String, 22 characters ) Don't show ticket link
-
#access (Boolean) TRUE
-
#label_display (String, 5 characters ) above
-
#view_mode (String, 4 characters ) full
-
#language (String, 3 characters ) und
-
#field_name (String, 27 characters ) field_dont_show_ticket_link
-
#field_type (String, 12 characters ) list_boolean
-
#field_translatable (String, 1 characters ) 0
-
#entity_type (String, 4 characters ) node
-
#bundle (String, 10 characters ) exhibition
-
#object (Object) stdClass
-
∞ (Recursion)
-
-
#items (Array, 1 element)
-
#formatter (String, 12 characters ) list_default
-
0 (Array, 1 element)
-
#markup (String, 16 characters ) Hide ticket link
-
-
-
field_ticket_link_front (Array, 16 elements)
-
#theme (String, 5 characters ) field
-
#weight (Integer) 9
-
#title (String, 17 characters ) ticket link front
-
#access (Boolean) TRUE
-
#label_display (String, 5 characters ) above
-
#view_mode (String, 4 characters ) full
-
#language (String, 3 characters ) und
-
#field_name (String, 23 characters ) field_ticket_link_front
-
#field_type (String, 12 characters ) list_boolean
-
#field_translatable (String, 1 characters ) 0
-
#entity_type (String, 4 characters ) node
-
#bundle (String, 10 characters ) exhibition
-
#object (Object) stdClass
-
∞ (Recursion)
-
-
#items (Array, 1 element)
-
#formatter (String, 12 characters ) list_default
-
0 (Array, 1 element)
-
#markup (String, 30 characters ) Peida piletiostu link esilehel
-
-
-
#pre_render (Array, 1 element)
-
0 (String, 30 characters ) _field_extra_fields_pre_render | (Callback) _field_extra_fields_pre_render();
-
-
#entity_type (String, 4 characters ) node
-
#bundle (String, 10 characters ) exhibition
-
#groups (Array, 0 elements)
-
#fieldgroups (Array, 0 elements)
-
#group_children (Array, 0 elements)
-
links (Array, 4 elements)
-
#theme (String, 11 characters ) links__node
-
#pre_render (Array, 1 element)
-
0 (String, 23 characters ) drupal_pre_render_links | (Callback) drupal_pre_render_links();
-
-
#attributes (Array, 1 element)
-
node (Array, 3 elements)
-
-
language (Array, 3 elements)
-
#view_mode (String, 4 characters ) full
-
#theme (String, 4 characters ) node
-
#node (Object) stdClass
-
∞ (Recursion)
-
-
#language (String, 2 characters ) et
-
-
Krumo version 0.2.1a
| http://krumo.sourceforge.net/data01/virt58850/domeenid/www.erm.ee/htdocs/includes/menu.inc
, line527
-
Krumo version 0.2.1a
| http://krumo.sourceforge.net/data01/virt58850/domeenid/www.erm.ee/htdocs/includes/menu.inc
, line527